Veelgestelde vragen

Heeft u een vraag over uw aankoop? Bespaar tijd door het vinden van een antwoord in een paar klikken.

Tips en tricks

Hoe krijg ik meer informatie over een product?
Ontdek alle informatie over je kookapparatuur of andere apparaten in het gedeelte 'veelgestelde vragen'. Selecteer je product om te zoeken naar alle verwante vragen en antwoorden, documenten, accessoires, onderdelen en pakketten. Voor accessoires en reserveonderdelen is een lijst met verwante apparaten onder de beschrijving beschikbaar.

Als je de gewenste informatie niet kunt vinden, kan je altijd contact met ons opnemen via het online contactformulier: https://www.tefal.nl/contact of door ons te bellen op 0318 - 58 24 24 (lokale telefoonkosten kunnen van toepassing zijn, maandag tot vrijdag, 8.30 tot 17.30 uur). De klantenservice staat voor je klaar en is altijd bereid je te helpen bij de juiste keuze!
Hoe controleer ik of een onderdeel of accessoire compatibel is met mijn product?
Je vindt een lijst met passende producten op het informatieblad van elk onderdeel of accessoire. Je kunt ook een lijst met accessoires voor elk product vinden door te zoeken via de zoekbalk of door de apparaatreferentie van je product te selecteren in de lijst met accessoires. Passende accessoires worden onder het product in de lijst met winkels vermeld.
Kan ik mijn bestelling wijzigen, een item annuleren of mijn bestelling annuleren?
Je kunt de inhoud van je winkelmandje wijzigen totdat de bestelling is bevestigd door een betaling.

Na betaling en bevestiging van de bestelling wordt je bestelling onmiddellijk verwerkt en kunnen wij deze helaas niet meer wijzigen.

Nadat je bestelling is verzonden, kan je de aanschaf van één of meer items zonder opgave van redenen binnen 30 dagen na levering annuleren. Als die datum op een zaterdag, zondag of feestdag valt, wordt de termijn verlengd tot de volgende werkdag. Als je meerdere items aanschaft en deze afzonderlijk of gegroepeerd worden geleverd, kan je binnen dertig (30) dagen na levering van het laatste item annuleren.

De aanvraag moet als volgt worden gedaan:
  • Via het online contactformulier: https://www.tefal.nl/contact
  • Of telefonisch op het volgende nummer: 0318 - 58 24 24 (lokale telefoonkosten kunnen van toepassing zijn, maandag tot vrijdag, 8.30 tot 17.30 uur).
Hoe recycle ik mijn oude product?
Gevaarlijke stoffen in elektrische en elektronische apparatuur kunnen schadelijk zijn voor milieu en mens. Doe ze daarom niet bij het gewone huishoudelijk afval. We raden aan ieder oud product weg te brengen naar een speciaal hiervoor bedoeld inzamelpunt: Een ECO SYSTEM-inzamelpunt, lokale afvalverwerkingscentra, de dichtstbijzijnde kringloopwinkel.

Alle batterijen in het product moeten worden verwijderd en apart worden weggeworpen bij speciale inzamelpunten.

We kunnen oude, online aangeschafte producten ook gratis komen ophalen.

Wanneer je een nieuw product aanschaft, kan je het voor recycling gratis retourneren.

Neem binnen 4 dagen na aanschaf contact met ons op via het online contactformulier: https://www.tefal.nl/contact.

Let op: het gebruikte apparaat dat je wilt retourneren, dien je vóór verzending veilig te verpakken.

Nadat we je aanvraag per e-mail hebben ontvangen, vaardigen we een vooraf betaald retourlabel uit. Dit sturen we je per e-mail toe, zodat je jouw apparaat gratis kunt retourneren.

Je gebruikte koekenpannen, hapjespannen, braadpannen, kookpannen en hogedrukpannen, kan je voor recycling bij alle verkooppunten van onze partners afgeven in een kartonnen inzameldoos.
Hoe lang wordt mijn bestelgeschiedenis bewaard?
Je online aankoop wordt in ons computersysteem opgeslagen als bewijs van de transactie. Alle bestelformulieren en facturen worden betrouwbaar en veilig opgeslagen, zodat alle transacties accuraat worden bijgehouden conform artikel 1348 van het Franse burgerlijk wetboek. Je kunt al je eerdere bestellingen online terugvinden.

Als je een probleem ondervindt, kan je contact opnemen met de klantenservice via het online contactformulier: https://www.tefal.nl/contact of telefonisch door te bellen naar 0318 - 58 24 24 (lokale telefoonkosten kunnen van toepassing zijn, maandag tot vrijdag, 8.30 tot 17.30 uur).

Bestelproces

Hoe bestel ik een onderdeel of accessoire?
Om het juiste onderdeel of accessoire voor je product te vinden gaat je naar onze accessoireshop. Daar kan je jouw apparaat selecteren. Je doet dat met de zoekbalk of door naar de relevante categorie te zoeken en je apparaat te selecteren. Voeg vervolgens de gewenste hoeveelheid onderdelen of accessoires toe aan je winkelmandje en ga door naar de volgende stap van het bestelproces.
Hoe bestel ik kookapparatuur of een apparaat?
Je kunt je product opzoeken in de zoekbalk of door de verschillende categorieën in het menu bladeren. Je kunt je zoekopdracht altijd verfijnen met de beschikbare filters.

Zodra je jouw apparaat in de lijst hebt gekozen, kan je het aan je winkelmandje toevoegen door erop te klikken om het gedetailleerde productblad weer te geven of door direct op het winkelmandje in de lijst te klikken.
Hoe kan ik mijn bezorgadres wijzigen?
Als je jouw bezorgadres voor al je toekomstige bestellingen wilt wijzigen, doe je dat in je Mijn account/Mijn adressen.

Als je jouw bezorgadres voor één bestelling wilt wijzigen, kan je dat tijdens het bestelproces doen. Zodra je een apparaat aan je winkelmandje hebt toegevoegd, klik je erop om de bestelling te bevestigen en af te rekenen. Tijdens de tweede stap kan je in het gedeelte ‘jouw adressen’ een ander bezorgadres opgeven.

Als je al een bestelling hebt geplaatst en deze in behandeling is, kunnen we het bezorgadres helaas niet meer veranderen.
Mijn bestelling is geannuleerd. Wat moet ik doen?
Als je bestelling is geannuleerd, neemt de klantenservice rechtstreeks contact met je op over de reden voor annulering. We betalen je bestelling terug, afhankelijk van de reden voor annulering.
Hoe kan ik de voortgang van mijn bestelling volgen?
Je kan je bestelling volgen in Mijn account/Mijn bestellingen en retourzendingen. Onder het nummer van de betreffende bestelling vind je de koppeling voor traceren en de bijbehorende factuur. Naast mails ter bevestiging van de bestelling en de verzending, geldt het volgende:
  • Als de bestelde items worden verzonden door Tefal Shop, ontvang je op de dag van bezorging ook een e-mail.
  • Als de bestelde items worden verzonden door Tefal Accessoires, is het laatste bericht dat de bevestiging van de verzending. Je kunt klikken op de tracerenlink om de precieze leverdatum te zien.
Is mijn product op voorraad?
Je kunt op onze website zoeken naar het apparaat waarin je geïnteresseerd bent. Zoek daarvoor de relevante categorie op en selecteer het gewenste apparaat.

Als het beschikbaar is, kan je het aan je winkelmandje toevoegen door te klikken op het ‘winkelmandje’ naast de prijs. Als het product niet beschikbaar is, kan je opgeven dat je per e-mail wilt worden gewaarschuwd wanneer het weer op voorraad is. Klik op het ‘klok’-pictogram en geef je e-mailadres op.
Is mijn onderdeel/accessoire op voorraad?
Je kunt in onze online winkel zoeken naar uw onderdeel/accessoire. Ga daarvoor naar het gedeelte ‘Accessoires en onderdelen’, zoek de relevante categorie op en selecteer uw apparaat op grond van het referentienummer.
  • Als het apparaat beschikbaar is, kan je klikken op de knop ‘toevoegen aan mandje’. Als het niet beschikbaar is, kan je opgeven dat u per e-mail wilt worden gewaarschuwd wanneer het weer op voorraad is.
  • Als we dit onderdeel niet meer maken, wordt een alternatief item aanbevolen. Als het gezochte onderdeel niet meer wordt gemaakt en er geen alternatief is, staat dit ook duidelijk in het productblad.
Ik kan niet meer dan 5 exemplaren van hetzelfde item bestellen.
Je kunt per bestelling maximaal 5 stuks van hetzelfde item bestellen, hoewel voor sommige producten een andere limiet kan gelden. Als je beroepshalve geïnteresseerd bent in de distributie van onze producten, neem je contact op met onze klantenservice door te bellen naar 0318 - 58 24 24 (lokale telefoonkosten kunnen van toepassing zijn, maandag tot vrijdag, 8.30 tot 17.30 uur) om te weten wat de volgende stappen zijn.
Moet ik een account maken om een bestelling te plaatsen?
Je bent verplicht een account te maken, zodat wij je aanvragen optimaal kunnen verwerken. Met een klantaccount kan je het volgende doen:
  • De voortgang van je bestellingen en retourzendingen weergeven
  • Je producten registreren
  • Je rekeninggegevens raadplegen
  • Je persoonlijke gegevens opslaan om later sneller te kunne bestellen
  • Je abonneren op onze nieuwsbrief
  • Optioneel een reparateur kiezen en registreren
Ik heb geen e-mailadres. Hoe plaats ik een bestelling?
Een e-mailadres heeft twee doelen:
  • Je kunt een klantaccount maken om je bestellingen te volgen en te profiteren van andere voordelen
  • Wij kunnen je belangrijke informatie over je bestelling toesturen (bevestigingsmails, facturen enz.)
We raden je dus aan een e-mailadres te maken omdat je dan een klantaccount kunt maken.
Waarom is mijn bestelstatus ‘In behandeling’ terwijl ik er al voor heb betaald?
Binnen je betalingsmethode kan de transactie om verschillende redenen worden ingehouden, bijvoorbeeld vanwege extra veiligheidscontroles. We raden je aan contact op te nemen met je bank als de wachttijd langer is dan gebruikelijk. We verzekeren je dat je bestelling nog steeds geldig is en dat we deze in behandeling nemen zodra het geld is vrijgegeven.

Betaling

Hoe betaal ik mijn bestelling op de website?
Je betaalt je aankopen online tijdens het bestelproces.

Voor je gemak bieden we de volgende betalingsmethoden:
  • Met iDEAL:
    Betaal eenvoudig en veilig met je bankpas.
  • Met een creditcard:
    Je kunt betalen met de volgende creditcards: MasterCard, Visa
  • Met PayPal (alleen voor items verzonden door 'Tefal Shop'):
    Je kunt betalen met PayPal
  • Andere betalingsmethoden:
    Met een promotiecode
Alle maatregelen zijn getroffen om de vertrouwelijkheid en veiligheid te waarborgen van gegevens die je via internet verzendt. We slaan geen gegevens of sporen op.
Hoe veilig zijn betalingen met een creditcard?
Op onze website wordt één van de meest geavanceerde beveiligingsmodules gebruikt om persoonsgegevens en gegevens over betalingsmethoden te beschermen: SSL (Secure Socket Layer). Dit is de meest gebruikte standaard om elektronische transacties te beveiligen.

Op alle websites waarvan de URL begint met https:// (waarvan de ‘s’ staat voor ‘secure’ (beveiligd)) worden vertrouwelijke gegevens versleuteld verzonden tussen je computer en onze server of die van de Société Générale en kunnen deze niet worden ingezien door derden.

Je kunt betalen per creditcard (Visa, Eurocard, MasterCard, American Express). Je bankgegevens worden beveiligd door onze partner Société Générale.

De groep SIS is niet betrokken bij het betaalproces en slaat geen persoonsgegevens op. De groep kan daarom niet verantwoordelijk worden gehouden voor problemen tijdens het betaalproces.
Hoe gebruik ik een kortingscode?
Om de code te verzilveren geef je deze in de eerste stap van het afrekenproces op in het vak ‘Heb je een kortingscode?’. Zie opmerking
Wat moet ik doen als ik een foutmelding krijg wanneer ik een kortingscode opgeef?
Geef de kortingscode opnieuw in en controleer of er geen fouten in zitten. Als de kortingscode niet werkt, controleer dan of deze niet verlopen is. Als dat niet heet geval is, neem je via het online contactformulier contact op met de klantenservice: https://www.tefal.nl/contact of telefonisch op het volgende nummer: 0318 - 58 24 24 (lokale telefoonkosten kunnen van toepassing zijn, maandag tot vrijdag, 8.30 tot 17.30 uur).
Mijn betaling is mislukt.
Als de betaling is geblokkeerd, kan dat komen door een technisch probleem bij ons of door een probleem bij je bank. Raadpleeg de instructies in de foutmelding op je scherm.

Als het probleem te maken heeft met je betalingsmethode, controleert je of je de juiste kaartgegevens hebt opgegeven, of online betalingen met je kaart zijn toegestaan, of de uitgever van je kaart de betaling mogelijk heeft geweigerd en of je voldoende saldo hebt.

Als het om een technisch probleem gaat, probeer het dan later opnieuw. Als het probleem aanhoudt, neem je via het online contactformulier contact op met de klantenservice: https://www.tefal.nl/contact of telefonisch op het volgende nummer: 0318 - 58 24 24 (lokale telefoonkosten kunnen van toepassing zijn, maandag tot vrijdag, 8.30 tot 17.30 uur).
Waar kan ik mijn factuur bekijken en downloaden?
Je ontvangt je factuur per e-mail. Als je deze opnieuw wilt inzien:
  • je bestelling is verzonden door Tefal Shop: neem per e-mail contact op met onze klantenservice. Zij kunnen je een kopie toesturen op het e-mailadres dat je bij plaatsing van je bestelling hebt opgegeven, of de kopie naar een ander e-mailadres sturen als er een fout in het adres zat.
  • je bestelling is verzonden door Tefal accessoires: je facturen en andere documenten in verband met je bestellingen zijn beschikbaar in Mijn account/Mijn bestellingen en retourzendingen onder het bestelnummer.
Kan ik in termijnen betalen?
We bieden helaas niet de mogelijkheid om in termijnen te betalen.
Wordt een betaling meer dan één keer in rekening gebracht als ik de betaalpagina per ongeluk vernieuw?
Er wordt maar één betaling per bevestigd winkelmandje geaccepteerd. Controleer echter je inbox om zeker te weten dat je de bevestigingsmail voor een bestelling niet meer dan één keer hebt ontvangen. Controleer ook of het verschuldigde bedrag niet meerdere keren in rekening is gebracht. Als dat wel zo is, stuur onze klantenservice dan een bewijs van betaling via het contactformulier onder Bestelling online geplaatst/Bestelstatus.

Levering en volgen van pakketten

Hoe werkt de levering?
Bestellingen worden geleverd in Nederland. We leveren niet in het buitenland.

Levering is mogelijk op je woonadres, op elk ander adres dat je in de bestelling hebt opgegeven, of bij het door jou geselecteerde leveringspunt.

Leveringen vinden plaats binnen 3-5 werkdagen. Deze periode gaat in vanaf de voorbereiding van je pakket (die plaatsvindt binnen twee dagen na besteldatum van beschikbare items) en vanaf de verzenddatum.

Wanneer je bestelling is verzonden, ontvangt je een e-mail met een geschatte levertijd en een link om je pakket te volgen naar het bezorgadres dat je bij je bestelling hebt opgegeven.

Als je op het moment van levering niet thuis bent, laat de vervoerder een berichtje achter met een plaats en tijdstip om het pakket af te halen.

Als je een pakket bij een leveringspunt laat bezorgen, word je geïnformeerd wanneer je het kunt komen afhalen en hoe lang het wordt bewaard.

Controleer altijd de staat van het pakket en de inhoud ervan. Als het pakket beschadigd is, weiger het dan en schrijf op de bon ‘geweigerd want in slechte staat’, de leverdatum en je handtekening.

Je moet bovendien de klantenservice bellen op 0318 - 58 24 24 (lokale telefoonkosten kunnen van toepassing zijn, maandag tot vrijdag, 8.30 tot 17.30 uur). Als je het probleem na levering meldt, maar binnen maximaal 3 dagen na de leverdatum, moet je contact opnemen met de klantenservice en word je uitgelegd wat je moet doen.
Kan ik het bezorgadres wijzigen nadat mijn bestelling in behandeling is genomen?
Zodra je bestelling in behandeling is genomen, kan je het bezorgadres niet meer wijzigen.

Als je item in behandeling of niet op voorraad (vertraagd) is, kan je het bezorgadres niet wijzigen, maar de bestelling wel annuleren:
  • Ofwel via het online contactformulier https://www.tefal.nl/contact
  • Of door de klantenservice te bellen op 0318 - 58 24 24 (lokale telefoonkosten kunnen van toepassing zijn, maandag tot vrijdag, 8.30 tot 17.30 uur) die je verder kan helpen met uw aanvraag.
Mijn levering is onvolledig?
Als er een item ontbreekt in de bestelling, noteer je dat samen met de leverdatum en je handtekening op de bon. Je moet ook de klantenservice bellen op 0318 - 58 24 24 (lokale telefoonkosten kunnen van toepassing zijn, maandag tot vrijdag, 8.30 tot 17.30 uur), die je verder kan helpen met je aanvraag.

Als je het probleem na levering meldt, maar binnen maximaal drie (3) dagen na de leverdatum, moet je contact opnemen met de klantenservice en word je uitgelegd wat je moet doen.
Wat moet ik doen als mijn pakket in slechte staat aankomt?
Als uw pakket in slechte staat arriveert, raden we u aan het te weigeren en op de bon ‘geweigerd want in slechte staat’, de leverdatum en uw handtekening te schrijven. Bel ook naar de klantenservice op 0318 - 58 24 24 (lokale telefoonkosten kunnen van toepassing zijn, maandag tot vrijdag, 8.30 tot 17.30 uur). Zodra u hebt getekend voor ontvangst van het pakket, worden claims voor beschadiging van de verpakking en resulterende beschadiging van het product niet langer geaccepteerd.

Als uw pakket niet beschadigd is, maar het apparaat wel, belt u met de klantenservice op 0318 - 58 24 24 (lokale telefoonkosten kunnen van toepassing zijn, maandag tot vrijdag, 9-19 uur), die uw claim in behandeling neemt.
Wanneer wordt mijn bestelling verzonden?
Beschikbare items worden binnen 3-5 werkdagen geleverd. Deze periode gaat in vanaf de voorbereiding van je pakket (die plaatsvindt binnen twee dagen na besteldatum van beschikbare items) en vanaf de verzenddatum. Bestellingen tijdens de kerstperiode kunnen door personeelsgebrek vertraging oplopen.
Hoe kan ik de levering van mijn bestelling volgen?
Je kunt de levering van je bestelling volgen door in de bevestigingsmail voor verzending of in je klantaccount te klikken op de link voor traceren. Alle gegevens van een bestelling vind je in Mijn account/Mijn bestellingen en retourzendingen onder het relevante bestelnummer. Je kunt klikken op de link voor traceren om de verzendstatus van je bestelling weer te geven.
Welke verzendmethodes zijn beschikbaar?
Er worden tijdens het bestelproces twee verzendmethodes aangeboden:
  • Standaardlevering op uw woonadres:
    Leveringen op je woonadres zijn mogelijk op elke locatie, op voorwaarde dat het bezorgpersoneel vrij toegang heeft om de bestelde items af te leveren.
  • Levering bij een afhaalpunt:
    Je kunt een afhaalpunt kiezen die door onze serviceprovider worden vermeld
Hoeveel kost een levering?
De leveringskosten (porto) hangen af van de gekozen leveringsoptie. De kosten worden getoond vóór bevestiging van de bestelling. Als je in totaal voor meer dan € 30 (exclusief verzendkosten) bestelt, is de verzending gratis.
Kan ik mijn bestelling in het buitenland laten bezorgen?
Levering is mogelijk op je woonadres, op elk adres dat je in de bestelling hebt opgegeven, of bij een afhaalpunt (leveringsmethode alleen beschikbaar voor items verzonden door ‘Tefal Accessoires’) dat je hebt geselecteerd. Bestellingen die je plaats op onze Nederlandse websites, kunnen niet in het buitenland worden geleverd.
Wat gebeurt er als ik op het moment van bezorging niet thuis ben?
Als je niet thuis bent, laat de vervoerder een berichtje achter met een plaats en tijdstip om het pakket af te halen.
Wat moet ik doen als mijn pakket kwijt is geraakt?
Controleer eerst je inbox (spam, ongewenste mail of andere mappen) en de link voor traceren in Mijn account/Mijn bestellingen en retourzendingen onder het relevante bestelnummer. Daar vind je alle links voor traceren en bijbehorende documenten.

Als de traceergegevens een vertraging in de geschatte levertijd aangeven, of als je geen toegang hebt tot de informatie, kan je contact opnemen met de klantenservice via de Contactpagina/Bestelling geplaatst op internet/Bestelling - voortgang of telefonisch op 0318 - 58 24 24 (lokale telefoonkosten kunnen van toepassing zijn, maandag tot vrijdag, 8.30 tot 17.30 uur), voor informatie over de voortgang van je bestelling.

Retourzendingen

Hoe stuur ik een bestelling terug?
Je hebt het recht de aankoop van een item in te trekken op de website zonder opgaaf van redenen. Als u dat wilt doen, doet u dit als volgt:
  • Door te bellen naar het volgende nummer 0318 - 58 24 24 (lokale telefoonkosten kunnen van toepassing zijn, maandag tot vrijdag, 8.30 tot 17.30 uur).
  • Of via het online contactformulier: https://www.tefal.nl/contact
binnen dertig (30) dagen vanaf de leverdatum. Als die periode afloopt op een zaterdag, zondag of officiële feestdag valt, wordt de termijn verlengd tot de volgende werkdag.

Als je meerdere items aanschaft en deze afzonderlijk of gegroepeerd worden geleverd, kan je binnen dertig (30) dagen na levering van het laatste item annuleren.

De aanvraag dient de volgende informatie te bevatten:
  • Je contactgegevens: Mevr./Dhr. naam, adres, telefoonnummer
  • Datum van intrekkingsaanvraag: DD/MM/JJJJ
  • Aanvraag geadresseerd per post aan: GROUPE SEB NEDERLAND BV, De Schutterij 27, 3905 PK Veenendaal
  • Hierbij informeer ik u over mijn intrekking van: ………
  • Het of de items (vermeld de naam op de factuur): ………
  • Besteld op: ………
  • onder bestelnummer: ………
  • Geleverd op: ………
Na ontvangst van de intrekkingsaanvraag adviseert de klantenservice je wat je als volgende moet doen en krijg je een afgedrukt exemplaar van de ontvangstbevestiging toegestuurd.

Het product moet in de oorspronkelijke verpakking met inbegrip van accessoires, handleidingen, kabels enz. op onze kosten (retourlabel inbegrepen voor bestellingen verzonden door ‘Tefal Shop’) worden geretourneerd naar het volgende adres: PFSWeb, Rue Louis Blériot 5, 4460 Bierset, België, binnen veertien (14) dagen na de verzenddatum (volgens het poststempel) of met een e-mail waarin het bedrijf over de intrekking wordt geïnformeerd.

In sommige gevallen verschaft het bedrijf een ander retouradres voor de aanschaf van bepaalde items (zoals reserveonderdelen en accessoires).

Je moet de items altijd retourneren naar het adres dat je ontvangt van de klantenservice.

Zodra we het geretourneerde item hebben ontvangen, krijgt je alle betalingen met inbegrip van de leveringskosten teruggestort. Items die onvolledig, beschadigd of gebruikt worden geretourneerd, worden niet geaccepteerd en op uw kosten naar je geretourneerd.

We storten het geld terug met dezelfde betalingsmethode als gebruikt voor de oorspronkelijke transactie, tenzij je ons expliciet toestemming geeft een andere betalingsmethode te gebruiken zonder dat de terugstorting extra kosten voor je met zich meebrengt.
Ik heb mijn terugbetaling nog steeds niet ontvangen.
We raden je eerst aan je accounts te controleren, omdat je een terugbetaling kunt ontvangen via de oorspronkelijke betalingsmethode of een andere betalingsmethode naar keuze, op voorwaarde dat je de terugbetaling hebt aangevraagd.

Als je nog geen terugbetaling hebt ontvangen, excuseren we ons voor het ongemak en verzoeken we je vriendelijk contact op te nemen met de klantenservice via het online contactformulier: https://www.tefal.nl/contact of telefonisch door te bellen naar 0318 - 58 24 24 (lokale telefoonkosten kunnen van toepassing zijn, maandag tot vrijdag, 8.30 tot 17.30 uur).
Het product dat ik heb ontvangen, komt niet overeen met wat ik had besteld
Als goederen niet juist zijn, heb je dertig (30) dagen vanaf de leverings- of afhaaldatum om een inruilaanvraag in te dienen. Neem daarvoor telefonisch contact op met de klantenservice op 0318 - 58 24 24 (lokale telefoonkosten kunnen van toepassing zijn, maandag tot vrijdag, 8.30 tot 17.30 uur), die je zal uitleggen hoe je de goederen retourneert, of via het online contactformulier: https://www.tefal.nl/contact. Het artikel moet worden geretourneerd in de oorspronkelijke verpakking, met inbegrip van accessoires, instructies en andere documenten die in de verpakking waren inbegrepen.

After-sales service - Garanties

Het ontvangen product is kapot.
Als goederen defect zijn (een beschadigd of aangetast product), heb je dertig (30) dagen vanaf de leverings- of afhaaldatum om een inruilaanvraag in te dienen. Neem daarvoor telefonisch contact op met de klantenservice op 0318 - 58 24 24 (lokale telefoonkosten kunnen van toepassing zijn, maandag tot vrijdag, 8.30 tot 17.30 uur), die je zal uitleggen hoe je de goederen retourneert, of via het contactformulier: https://www.tefal.nl/contact. Het artikel moet worden geretourneerd in de oorspronkelijke verpakking, met inbegrip van accessoires, instructies en andere documenten die in de verpakking waren inbegrepen.
Welke garantie zit er op mijn product?
De garantieperiode voor huishoudelijke apparaten in Nederland kan wisselen per apparaten. Je hebt altijd recht op een deugdelijk product.

Tefal repareert je product tijdens en na de garantieperiode. Als je de garantievoorwaarden voor je product wilt weergeven, selecteer je één van de productassortimenten op onze garantiepagina.
Waar kan ik mijn apparaat laten repareren, accessoires of reserveonderdelen kopen?
Als je onderdelen en accessoires voor je apparaat nodig hebt, ga je naar de officiële shop van Tefal. Zoek de relevante categorie op en selecteer je apparaat op grond van het referentienummer. Je vindt dan alle accessoires die compatibel zijn met je apparaat.
Ik heb vragen over mijn product.
Er zijn twee manieren om vragen over je product en het gebruik ervan te beantwoorden:
  • Het online productblad bevat veel nuttige informatie (onderdelengarantie, gebruik, onderdelen en accessoires enz.)
  • We hebben ook een speciaal productgedeelte, waar je alle bijbehorende adviezen en informatie kunt vinden door hier te klikken. Selecteer de overeenkomstige categorie en vervolgens je item of de veelgestelde vragen voor dat product weer te geven.
Als je nog steeds vragen hebt, neem je contact op met onze klantenservice via onze contact-/productpagina of telefonisch op 0318 - 58 24 24 (lokale telefoonkosten kunnen van toepassing zijn, maandag tot vrijdag, 8.30 tot 17.30 uur).
Welke soorten garantie worden gedekt door de 2-jarige garantie?
De garantie van de fabrikant dekt alle soorten functionele reparaties van je apparaat gedurende een periode van vierentwintig (24) maanden vanaf de leverdatum.
Ik heb net een nieuw apparaat gekocht. Nemen jullie het oude apparaat in voor recycling?
Tefal neemt je oude, online gekochte item gratis terug.

Wanneer je een nieuw item koopt, kan je het oude item voor recycling gratis naar ons retourneren.

Neem binnen 4 dagen na aanschaf contact met ons op via het online contactformulier: https://www.tefal.nl/contact.

Let op: het gebruikte apparaat dat je wilt retourneren dien je vóór verzending veilig te verpakken.

Nadat we je aanvraag per e-mail hebben ontvangen, vaardigen we een vooraf betaald retourlabel uit. Dit sturen we je per e-mail toe, zodat je jouw apparaat gratis kunt retourneren.

Mijn account - Mijn toegang

Wat doe ik als ik mijn wachtwoord ben vergeten?
Als je jouw wachtwoord bent vergeten, kan je het als volgt resetten:
  • Ga naar Mijn account (pictogram rechtsboven op je scherm)
  • Klik op de knop ‘aanmelden’
  • Klik links bij ‘Ik heb al een account, inloggen’ op ‘Wachtwoord vergeten?’
  • Volg de instructies
Hoe wijzig ik mijn persoonlijke gegevens?
Je kan je gegevens wijzigen in Mijn account/Mijn persoonlijke gegevens. Gemaakte wijzigingen verschijnen in toekomstige bestellingen, maar worden niet doorgevoerd in eerder geplaatste bestellingen.
Hoe verwijder ik mijn persoonlijke gegevens?
Je kunt de rechten met betrekking tot je gegevens uitoefenen door op de volgende koppeling te klikken: https://www.tefal.nl/contact/Persoonlijke gegevens/Verzoek om verwijdering van uw persoonlijke gegevens.
Hoe beheer ik mijn nieuwsbriefinschrijvingen?
Je kan je abonnementen op de nieuwsbrieven van ons merk beheren in Mijn account/Mijn nieuwsbrief. In dit gedeelte kan je kiezen of je wel of niet informatie en gepersonaliseerde aanbiedingen wilt ontvangen, en kan je jouw abonnementen op de verschillende nieuwsbrieven van de Groupe SEB beheren.
Welke persoonlijke gegevens verzamelen jullie?
We verzamelen verschillende soorten gegevens, waaronder de volgende:
  • Identificatiegegevens (bijv. achternaam, voornaam, postadres, e-mailadres, telefoonnummer)
  • Inloggegevens, cookies, technische gegevens
  • Gegevens over huishouden (bijv. aantal mensen per huishouden, aantal kinderen, burgerlijke status)
  • Geanonimiseerde gegevens
Voor welke doelen worden mijn persoonlijke gegevens verzameld?
Je gegevens worden verzameld om de volgende redenen:
  • Om je gebruikersaccount en inlognaam te maken als je al een account bij de website/toepassing van een ander merk of een ander merk van de Groupe SEB hebt.
  • Om informatie te gebruiken over je gewoontes, gebruik en gedrag zodat we je informatie en gepersonaliseerde aanbiedingen kunnen toesturen die passen bij jouw gegevensvoorkeuren.
  • Om je informatie of diensten te bieden die zijn afgestemd op je locatie.
  • Om te reageren op je zoekopdrachten en informatieaanvragen over de producten en diensten die we bieden.
  • Om de bestellingen te beheren die je plaatst op onze websites/toepassingen, om bestelde producten te verzenden en volgen, om facturen te leveren en om klachten af te handelen.
  • Om je abonnement op de mailinglist (nieuwsbrief) te beheren.
Klik hier voor meer informatie over je persoonlijke gegevens.
Hoe lang worden mijn gegevens bewaard?
Je gegevens worden bewaard tijdens de duur van de zakelijke relatie en gedurende de periode die vereist is om te voldoen aan de doelen beschreven in de algemene voorwaarden. Na deze periode worden je gegevens alleen bewaard om te voldoen aan wettelijke of reglementaire verplichtingen of om ons in staat te stellen een bewijs van rechten of een contract vast te leggen.
Hoe worden mijn persoonlijke gegevens beschermd?
De veiligheid en vertrouwelijkheid van de gegevens die we over je verzamelen en opslaan zijn erg belangrijk voor ons.

We nemen alle redelijke stappen om je gegevens te beschermen tegen misbruik, interferentie, verlies, ongeoorloofde toegang, wijziging of openbaarmaking.

Wanneer je online betaalt, worden je bank- of creditcardgegevens niet in onze database opgeslagen. Je bank- en creditcardgegevens worden verwerkt door onze serviceprovider en alle verzendingen of overdrachten van financiële gegevens moeten worden uitgevoerd met SSL-bescherming.
Ik heb een foutmelding ontvangen tijdens het maken van mijn klantaccount. Is alles goed gegaan?
Als je een foutmelding krijgt bij het maken van een klantaccount, raden we je aan in je e-mail te kijken om te zien of je een bevestiging van het maken van je account hebt ontvangen.

Als je niets hebt ontvangen, probeer je in te loggen met het e-mailadres en wachtwoord die je wilt gebruiken. Ondanks de foutmelding is het account vermoedelijk succesvol aangemaakt.

Als het nog steeds niet lukt, raden we je aan vanaf het begin opnieuw een account te maken. Als je e-mailadres al in onze database voorkomt, klik je op ‘Wachtwoord vergeten?’ Je kunt vervolgens je klantaccount herstellen.

Als je nog steeds geen account kunt maken, kan je contact opnemen met de klantenservice via het online contactformulier: https://www.tefal.nl/contact of telefonisch door te bellen naar 0318 - 58 24 24 (lokale telefoonkosten kunnen van toepassing zijn, maandag tot vrijdag, 8.30 tot 17.30 uur).
Waarom abonneren op onze nieuwsbrief?
Met onze nieuwsbrief blijft je op de hoogte van informatie, speciale aanbiedingen en wedstrijden. De nieuwsbrief wordt gewoonlijk twee keer per maand verzonden. Van deze frequentie wordt alleen afgeweken als er nieuws of informatie is die belangrijk is voor je. Als je je wilt abonneren, ga je naar Mijn account/Mijn nieuwsbrief.
Hoe meld ik me af voor de nieuwsbrief?
Als je jouw abonnement op onze nieuwsbrief wilt opzeggen en geen informatie meer wilt ontvangen over nieuwe producten en promoties, ga je naar Mijn account/Mijn nieuwsbrief. Je kan je op elk gewenst moment afmelden door het vakje naast het merk uit te vinken of door op de afmeldlink te klikken in de nieuwsbrief.
Waarom heb ik een klantaccount nodig?
Je moet een account maken om een bestelling te kunnen plaatsen.

Een klantaccount biedt veel voordelen, zoals de optie om je bestellingen te volgen, je producten en pakketten te registreren, je te abonneren op onze nieuwsbrief en een reparateur te registreren.
Ik heb na wijziging van mijn inloggegevens geen bevestigingsmail ontvangen.
Controleer eerst alle mappen in je inbox (spam, ongewenste mail of andere mappen)

Als je niets hebt ontvangen, probeert je in te loggen met je nieuwe aanmeldgegevens. Hoewel je geen bevestiging hebt ontvangen, zijn de wijzigingen waarschijnlijk wel doorgevoerd.

Als het nog steeds niet lukt, raden we je aan het proces opnieuw te starten door te klikken op ‘Wachtwoord vergeten?’ Je kunt vervolgens je klantaccount herstellen.

Als je nog steeds niet kunt inloggen, kan je contact opnemen met de klantenservice via het online contactformulier: https://www.tefal.nl/contact of telefonisch door te bellen naar 0318 - 58 24 24 (lokale telefoonkosten kunnen van toepassing zijn, maandag tot vrijdag, 8.30 tot 17.30 uur).
Ik heb meerdere keren geprobeerd in te loggen en nu is mijn account geblokkeerd.
Je hebt te vaak geprobeerd zonder succes in te loggen. Daarom is je account nu 15 minuten geblokkeerd. Daarna kan je weer gewoon inloggen. Als je jouw wachtwoord bent vergeten, kan je het wijzigen door te klikken op ‘Wachtwoord vergeten?’ en de instructies te volgen.

NB: Deze veiligheidsmaatregelen (15 minuten automatische vergrendeling na verschillende mislukte pogingen) zijn bedoeld om hackers te ontmoedigen accounts te hacken op ‘brute kracht’ (zeer frequent testen met een lijst wachtwoorden).
Hoe bedenk ik een veilig wachtwoord?
Je wachtwoord moet tenminste 8 tekens bevatten en bestaan uit tenminste 3 van de volgende 4 categorieën: cijfers, hoofdletters, kleine letters en speciale tekens.

We raden je aan geen gebruik te maken van achternamen, voornamen, e-mailadressen of te eenvoudige combinaties van letters/cijfers (1234Abcd, Abcdef123, Wachtwoord1...) zodat je wachtwoord lastiger te raden is.
Hoe kan ik mijn wachtwoord wijzigen?
Je wijzigt je wachtwoord als volgt:
  • Log in bij het gebied Mijn account (pictogram rechtsboven op je scherm)
  • Ga naar het tabblad ‘Mijn inloggegevens’
  • Klik onder ‘Mijn inloggegevens’ op het potlood rechts van je wachtwoord
  • Voer je huidige wachtwoord in en vervolgens je nieuwe wachtwoord, dat moet bestaan uit tenminste 8 tekens en tenminste 3 van de volgende categorieën moet bevatten: cijfers, hoofdletters, kleine letters en speciale tekens.
  • Bevestig de wijziging door te klikken op de knop Bevestigen

Promoties

Ik heb mijn aankoop een paar dagen voor de promotiedatum gedaan. Kan ik de aanbieding toch krijgen?
Met het oog op voorraadbeheer en om budgettaire redenen zijn kortingen alleen geldig gedurende een specifieke periode en kunnen ze niet worden toegepast op bestellingen die voor of na de promotie zijn geplaatst.

Als je onze deals nooit wilt missen, is het raadzaam je te abonneren op onze nieuwsbrieven en onze website regelmatig te bezoeken.
Ik heb mijn kortingscode niet ontvangen.
Als je jouw promotiecode nog niet per e-mail hebt ontvangen, controleer je alle mappen in je inbox (spam, ongewenste mail of andere mappen).

Als je niets hebt ontvangen, is er mogelijk een probleem met je inbox of is er een technisch probleem bij ons. Neem contact op met de klantenservice via het online contactformulier: https://www.tefal.nl/contact of telefonisch op het volgende nummer: 0318 - 58 24 24 (lokale telefoonkosten kunnen van toepassing zijn, maandag tot vrijdag, 8.30 tot 17.30 uur).
Wat moet ik doen als de kortingscode verloopt en ik de geldigheidsperiode wil verlengen?
Met het oog op voorraadbeheer en om budgettaire redenen zijn onze promotiecodes alleen geldig gedurende een specifieke periode en kunnen ze niet worden toegepast op bestellingen die voor of na de promotie zijn geplaatst. Wanneer je de kortingscode ontvangt, dien je de geldigheidsperiode te controleren.