Wat betekent een reparatieverplichting van 15 jaar tegen een eerlijke prijs?

Sinds 1 januari 2022 heeft Tefal zijn inzet voor het herstellen van producten vergroot door de beschikbaarheid van onderdelen van 10 naar 15 jaar tegen de juiste prijs te verlengen. Dit geldt voor zowel nieuwe producten die in 2022 worden gelanceerd als voor producten die nog in productie zijn.

Omdat in 2021 96% van de referenties werd verkocht onder het 10 jaar herstelbaarheidslogo, versterkt Tefal zijn deugdzame inzet in heel Europa.

Product Te Repareren 15 Jaar

Tefal voor jou...

Onze producten zijn ontworpen om gemakkelijk te kunnen worden gerepareerd, gedemonteerd en weer in elkaar gezet. Met meer dan 50.000 artikelen op voorraad, wordt alles gedaan om alleen het strikt noodzakelijke en tegen de laagste kosten te repareren.

De technici van Tefal ontwikkelen producten op basis van operationele feedback, waardoor de nieuwe generatie producten steeds gemakkelijker in elkaar te zetten zijn. Elk nieuw product wordt systematisch geanalyseerd om in aanmerking te komen voor het label "15 jaar repareerbaar tegen eerlijke prijs".


15 jaar

Tefal zet zich in om tot 15 jaar na aankoop technische onderdelen te leveren voor bijna al haar producten*.


8,3 miljoen onderdelen op meer dan 30.000 m2 vloeroppervlak

Om een maximale onmiddellijke beschikbaarheid van je reserveonderdelen te garanderen, slaat Tefal reserveonderdelen op voor producten die niet langer geproduceerd worden, om zo aan de behoeften van de komende jaren te kunnen voldoen.


De kosten van een reparatie zijn vaak minder hoog dan vervanging van een product
Door te werken aan de prijs van reserveonderdelen en turnkey reparaties aan te bieden, doet Tefal er alles aan om reparaties zo voordelig mogelijk te laten verlopen. De reparatie verandert niets aan de kwaliteit van het product, gerepareerd met onderdelen die door het merk zijn gevalideerd.

* Meer dan 96% van de producten die Groupe Seb in 2021 in Europa op de markt bracht, had het 10 jaar repareerbaarheidslogo, dat geldig was tot 31 december 2021 en is vervangen door het 15 jaar repareerbaarheidslogo tegen eerlijke prijs sinds 1 januari 2022. Reserveonderdelen kunnen worden afgeleid van alternatieve technologieën.

Tefal In de buurt...

De beste service voor jouw producten wordt geleverd door professionals getraind door Tefal. Zij zullen altijd op zoek gaan naar een oplossing om de gebruiksduur van het product te verlengen.
Vandaag de dag werken meer dan 6200 erkende professionele reparateurs over de hele wereld samen met jou aan de duurzaamheid van de producten, ongeacht het land van aankoop of gebruik.

In Nederland werken wij met één reparatiecentrum. Klik op onderstaande button om een reparatie aan te melden. Heb je ook al gekeken of je een oplossing kunt vinden op onze website?

Meld een reparatie aan    Veel gestelde vragen

6,200 professionele
reparateurs

Repareren is eenvoudig

Ons reparatiecentrum kan het defecte onderdeel van je product snel voor je vervangen.

Een product kan hierdoor zelfs na de garantieperiode gerepareerd en nog jarenlang gebruikt worden.

In onze accessoireswebshop kun je ook accessoires en onderdelen voor je Tefal product rechtstreeks bestellen.


Bestel onderdelen
Repareren wordt gemakkelijk

3D printen om je producten langer te repareren!

Inmiddels zijn er al meer dan 3.000 producten gerepareerd met behulp van 3D-printen.

Met deze technologie kan een onderdeel snel op afroep worden geproduceerd, om de voorraden reserveonderdelen te verminderen en de beschikbaarheid ervan te vergroten. Alle 3D-geprinte onderdelen doorlopen een speciaal kwalificatieproces om kwaliteit en duurzaamheid te garanderen.

3D printen
We beseffen dat dit producten zijn die een lang leven verdienen"
Alain Pautrot - VP Consumer Satisfaction Bekijk het interview